Cadena d’imcomprensions amb una mica de febre pel mig
7:30h Abans de sortir de casa
Mare: A veure com s’ha aixecat avui el nen, ahir a la tarda va tenir una mica de febre però no semblava res important. Li pendré la temperatura per veure com es troba.
Mare (després de posar el termòmetre): Joan, avui ha estàs bé! – l’acarona-. Se’t nota a la cara. Avui pot anar tranquil·lament al Cole. Som-hi! No arribem tard!
A les 10h Segona hora de classe
Joan: Mestre, em trobo malament, molt cansat.
Mestre: A veure què et passa, Joan. -Li posa la mà al front- Tens febre, per això no et trobes bé.
Joan: Ahir a la tarda vaig tenir una mica i em sentia igual.
Mestre: No et preocupis, no serà res. Aviso perquè cridin els pares i et vinguin a recollir. Trucaré a porteria. Vés recollint les coses per marxar i em vens a buscar a la sala de mestres.
Mestre (al telèfon): Truca, si us plau, a la mare del Joan de la meva classe. Té febre i es troba malament. L’han de venir a buscar.
(Passa una mica de temps i arriba el Joan sense avisar) Mira, això d’enviarlo a classe quan es troba malament… Sembla que els infants molesten a les famílies. On anirem a parar i el pobre noi passant-ho malament.
A les 10:30h La mare va a recollir al Joan. Es troben a la porteria de l’escola
Mare: Joan, he vingut el més aviat possible -l’abraça-. Come estàs?
Joan: Com ahir, però una mica més cansat?. Però, mare, m’estimes?
Mare: Per què m’ho preguntes? I tant que sí!
Joan: He sentit dir a la mestra que estava malalt i que m’has portat a l’escola perquè molestava.
QÜESTIONS PER AL DIÀLEG
- Quina resposta li donaries al Joan, si fossis la mare?
- Com es podria haver millorat la situació, per part de la mare i de la mestra?
- Podeu reescriure la història amb bones pràctiques de comunicació?
- És una situació habitual en la relació escola-família?