Cadena d’imcomprensions amb una mica de febre pel mig

7:30h Abans de sortir de casa

Mare: A veure com s’ha aixecat avui el nen, ahir a la tarda va tenir una mica de febre però no semblava res important. Li pendré la temperatura per veure com es troba.

Mare (després de posar el termòmetre): Joan, avui ha estàs bé! – l’acarona-. Se’t nota a la cara. Avui pot anar tranquil·lament al Cole. Som-hi! No arribem tard!

A les 10h Segona hora de classe

Joan: Mestre, em trobo malament, molt cansat.

Mestre: A veure què et passa, Joan. -Li posa la mà al front- Tens febre, per això no et trobes bé.

Joan: Ahir a la tarda vaig tenir una mica i em sentia igual.

Mestre: No et preocupis, no serà res. Aviso perquè cridin els pares i et vinguin a recollir. Trucaré a porteria. Vés recollint les coses per marxar i em vens a buscar a la sala de mestres.

Mestre (al telèfon): Truca, si us plau, a la mare del Joan de la meva classe. Té febre i es troba malament. L’han de venir a buscar.

(Passa una mica de temps i arriba el Joan sense avisar) Mira, això d’enviarlo a classe quan es troba malament… Sembla que els infants molesten a les famílies. On anirem a parar i el pobre noi passant-ho malament.

A les 10:30h La mare va a recollir al Joan. Es troben a la porteria de l’escola

Mare: Joan, he vingut el més aviat possible -l’abraça-. Come estàs?

Joan: Com ahir, però una mica més cansat?. Però, mare, m’estimes?

Mare: Per què m’ho preguntes? I tant que sí!

Joan: He sentit dir a la mestra que estava malalt i que m’has portat a l’escola perquè molestava.

QÜESTIONS PER AL DIÀLEG  

  1. Quina resposta li donaries al Joan, si fossis la mare?
  2. Com es podria haver millorat la situació, per part de la mare i de la mestra?
  3. Podeu reescriure la història amb bones pràctiques de comunicació?
  4. És una situació habitual en la relació escola-família?